Skriv gärna förslag på fler Pyssel, Ramsor och Sånger i kommentarsfältet.

torsdag 3 november 2011

Här kommer Pippi Långstrump


Här kommer Pippi Långstrump,
tjolahopp tjolahej tjolahoppsan sa.
Här kommer Pippi Långstrump,
ja här kommer faktiskt jag.

Har du sett min apa,
min lilla söta fina apa.
Har du sett herr Nilsson,
ja han heter faktiskt så.

Har du sett min villa,
min Villa Villekulla villa.
Vill å vill du veta
varför villan heter så?

Jo, för där bor ju Pippi Långstrump,
tjolahopp tjolahej tjolahoppsan sa.
Där bor ju Pippi Långstrump,
ja där bor faktiskt jag.

Det är inte illa
jag har apa, häst och villa.
En kappsäck full av pengar
är det också bra att ha.

Kom nu alla vänner,
varenda kotte som jag känner.
Nu ska vi leva loppan,
tjolahej tjolahoppsan sa.

Här kommer Pippi Långstrump,
tjolahopp tjolahej tjolahoppsan sa.
Här kommer Pippi Långstrump,
ja här kommer faktiskt jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar